Як великі компанії підвищують лояльність співробітників

Успішність будь-якого бізнес-проекту залежить в першу чергу від персоналу, його ефективності, професійності і психологічних характеристик. Через це топ менеджери намагаються створити комфортні умови роботи для фахівців. Наприклад, у сфері високих технологій складно шукати заміну досвідченому комп'ютерникові. Зазвичай співробітнику потрібно місяць або навіть більше щоб розібратися в програмному забезпеченні і почати повноцінно працювати. Природно, від цього постраждає робота всієї компанії.

Тому керівництво намагається створити хороші умови для своїх співробітників, щоб вони не шукали кращих пропозицій. Завдання полягає в тому, щоб не тільки максимально зменшити плинність кадрів, але і зробити свої посади бажаними і популярними.

Пропонуємо основні поради на прикладі всесвітньо відомих компаній, що допоможуть підвищити лояльність співробітників і створити для них комфортні умови праці.


Вільний день в Google

Популярна компанія знає відповідь на питання: як же заманити в свою фірму найбільш ефективних фахівців? Для цього потрібно всього лише виділити для співробітника час для реалізації власного проекту. Кожен успішний працівник має свої ідеї, мрії, і він хоче працювати не тільки над справами компанії. У Google це прекрасно розуміють, і навіть створили відповідні умови, щоб людина могла один день в тиждень присвятити себе самому. Хто знає, може в майбутньому ці ідеї будуть втілені в життя, навіть роботодавцем, або самим автором.


Самоменеджмент

Компанія Google в цьому випадку дуже хороший приклад. Робочий час у них 24 години на добу. Кожен працівник сам вибирає, коли йому комфортніше виконувати свої обов'язки. Також немає жорсткого контролю за кількістю годин, проведених на роботі. Наприклад, якщо людина втомилася, він може зробити перерву: піти в кімнату масажу або почитати книгу в бібліотеці, просто полежати в тиші на дивані або зіграти партію в настільний футбол.

Перед працівниками Google - величезна свобода дій. Але незважаючи на це, обов'язки потрібно виконувати. Практично весь персонал сам контролює свій робочий час, і поєднує роботу і відпочинок.


Автобус Microsoft

Корпорація-гігант в сфері комп'ютерних технологій придумала цікавий хід для комфорту своїх співробітників. У Китаї людей в офіс доставляє автобус, обладнаний комп'ютерами та доступом в інтернет. Тепер під час їзди, працівники можуть вирішити робочі питання або особисті справи. Безсумнівно, таке рішення все взяли з радістю.


Intel потрібні колишні співробітники

Менеджери компанії-виробника електронних пристроїв кожен квартал запрошують колишніх співробітників на збори. Керівництво вважає, що такі люди - цінний резерв для фірми, вони прислухаються до їхніх порад, діляться планами розвитку, очікують допомоги в складних ситуаціях.


У вільний час займіться своїм хобі

Колись в невеликій дизайн-студії SuperGroup не вистачало достатньо замовлень, щоб заповнити робочий день. Тоді керівник Кріс Уоллос запропонував підлеглим займатися своїми інтересами у вільний від роботи час. Люди присвячували себе фотографії, малювання, музики, в майбутньому багато їх ідей були задіяні в роботі студії.

У багатьох випадках можливість відчувати свободу на робочому місці підвищує працездатність і ефективність самої роботи. Цей психологічний хід сприяє кращій самооцінці співробітників і створює комфорт.


Атмосфера

Розумне керівництво завжди намагається створити сприятливі умови роботи. Природно, якщо людині подобається проводити час в колективі, він із задоволенням туди приходить і виконує свої обов'язки. Також дуже важливий бренд для фахівців. Кожен чув про Microsoft, Google, Apple. Ці компанії не тільки успішні і відомі, вони привертають людей з цілого світу своєю позитивною атмосферою і комфортом для роботи.