Як відповідати на «каверзні» запитання роботодавця?

Для того, щоб вас найняли на роботу, ви повинні пройти співбесіду з керівником або фахівцем з персоналу компанії. Під час такої розмови, претендент повинен відповідати на ряд питань. Деякі з них можуть бути дуже непростими, з прихованим змістом. А від відповіді буде залежати, візьмуть вас на цю роботу чи ні.
Головне завдання співбесіди - з'ясувати не тільки ваші професійні якості, а й психологічні: рівень стресостійкості, швидкість реагування, характер поведінки в колективі. Ніколи не можна дати 100% гарантію, що якщо ви вважаєте себе хорошим фахівцем, значить ви пройдете успішно будь співбесідуТому радимо готуватися до такої бесіди якнайкраще.
Менеджери з персоналу, виходячи зі свого досвіду, назвали 5 найбільш «каверзних» питань на співбесіді. Найчастіше, претенденти відповідають на них неправильно.

1. З чим пов'язане ваше рішення змінити місце роботи?
Ставлячи такого типу питання, роботодавець хоче визначити, наскільки ви чесні. Як не варто відповідати: «Там працювали виключно некомпетентні люди», «Начальник просто тиран», «Мені було нудно працювати в цій фірмі». Навіть якщо це правда і ви так думаєте, все одно не варто виражатися таким чином. Набагато краще буде сказати: «Я вирішив поміняти роботу, тому що хочу більше заробляти», «Мене цікавить кар'єрний ріст, а на попередньому місці роботи я не бачив такої перспективи». Ні в якому разі не можна розповідати про конфліктні ситуації з колишніми колегами або начальством і взагалі погано відгукуватися про попередніх роботодавців. Інакше вас порахують скандальним людиною, а такі мало кому потрібні. Намагайтеся сформулювати відповідь так, щоб уникнути згадки негативних моментів.

2. На який рівень зарплати ви розраховуєте?
Відповідаючи на таке питання, потрібно вибрати, як кажуть, золоту середину. Якщо вкажете занадто великий бажаний дохід, вас оцінять як дуже зарозумілого людини. Також і не варто називати низьку зарплату, інакше у керівництва складеться враження, що ви поганий професіонал у своїй сфері і не володієте необхідними для цієї роботи знаннями. Якщо ви скажете: «На минулій роботі я отримував 15 тисяч гривень, а зараз погоджуся і на 10 тисяч» - це буде великою помилкою. Керівник подумає, що у вас немає серйозних намірів щодо цієї роботи, значить виконувати ви її будете погано. Чітко визначте для себе рівень доходу, нижче якого ви не погодитеся працювати.

3. Чого ви хочете уникнути на новому місці роботи?
Ви можете сказати, що не хочете мати справу в колективі з плітками, бути об'єктом обговорення вашого особистого життя, одягу. Назвіть загальнолюдські принципи, з якими важко не погодиться.

4. Якими додатковими навичками ви володієте?
У відповіді перерахуйте, що, наприклад, володієте трьома іноземними мовами, працюєте з такими-то комп'ютерними програмами або ідеально водите автомобіль. Пам'ятайте, говорите тільки правду. Також можна сказати, що ви швидко навчаєтеся і стежте за змінами в профільній галузі.

5. Що ви очікуєте від цієї роботи?
Готуючись до зустрічі, як можна більше зберіть інформації про цю компанію, простежте історію її розвитку, головні досягнення. Керівнику буде приємно почути, що ви знаєте про його фірмі. Також можна відповісти, що ви сподіваєтеся на кар'єрне зростання, професійний розвиток.
На співбесіді покажіть себе як людину активну, який хоче і буде працювати. Не мовчіть, ведіть розмову з ентузіазмом і позитивним настроєм. Тоді у вас є всі шанси отримати бажану посаду.