Сім кроків до престижного робочого місця!

Крок 1: Підготовка. Підготуйтеся до інтерв'ю заздалегідь. Проведіть попереднє розслідування. Заздалегідь ознайомтеся з продукцією та послугами фірми. Поговоріть з тими, хто там працює, або з консультантом кадрового агентства. Дізнайтеся про відсоток плинності кадрів, про те, скільки років ця фірма працює на даному ринку. Так, і не забудьте з'ясувати, чи є прибуток і який він. Не завадить і дещо дізнатися про те, хто буде проводити інтерв’ю. Подбайте про зовнішній вигляд. Одяг повинен бути бездоганним за кольором і якістю. Постарайтеся заздалегідь дізнатися, який стиль прийнятий на даній фірмі: діловий або більш вільний. З іншого боку, чим офіційно ви будете виглядати, тим краще. Але при цьому одяг повинен чітко відповідати тій посаді, яку ви розраховуєте зайняти. Нехай ваш костюм відразу сподобається президенту фірми, її співробітникам і, головне, клієнтам. До речі, не завадить заздалегідь дізнатися, як до фірми проїхати і де залишити машину. Вийдіть з будинку завчасно.

Крок 2: Резюме. Зараз прийнято мати при собі резюме. Цей документ - половина вашого успіху. Зробіть обкладинку помітною, яскравою, вражаючою. А зміст - суцільною похвалою собі, коханому. Підкресліть ваш професіоналізм у справі, якою ви збираєтеся займатися. Особливо виділіть ті знання і вміння, які потрібні цій фірмі. Не забудьте вказати, який факультет закінчили, на яких курсах займалися додатково, і прикладіть всі можливі дипломи. Знаєте англійську мову? Віртуозно володієте комп'ютером і бухгалтерією? Чи вмієте водити машину? Все це тільки дасть вам додаткові бали!

Але резюме - ще не все. Вам знадобляться рекомендації з попередніх місць роботи. Візьміть і документи про основну і додаткову освіту, телефони фірм, де ви останнім часом працювали. Не забудьте про дрібниці: пристойну ручку і калькулятор. Не дивуйтеся: нині модно проводити безліч тестів, починаючи з психологічних і закінчуючи математичними.

Крок 3: Входимо в офіс. Постарайтеся прийти хвилин на 15 раніше, поспостерігайте за обстановкою. Як виглядає офіс? Як спілкуються співробітники? Вам запропонували сісти або залишили стояти за дверима? Можливо, вже наданий вам прийом вплине на ваше рішення: потрібно вам працювати в цій компанії чи ні. Пам'ятайте: вибирають не вас, вибираєте - ви! В офісі з усіма будьте ввічливі і доброзичливі. Уважно вслухайтеся в імена і запам'ятовуйте їх. Увійдіть в кабінет впевнено, не забудьте посміхнутися. Вітайтеся, але руки першим не подавайте. Не слід сідати, поки вам не запропонують це зробити. Чітко і ясно назвіть своє ім'я і прізвище. У вашому голосі повинна простежуватися спокійна впевненість. Пам'ятайте; ваше ім'я звучить гордо! А нервовий, тремтячий кандидат, що заїкається, справляє вкрай неприємне враження. Відразу візьміть за правило давати інформацію про себе розгорнуто, розшифровуючи всі абревіатури і неясні терміни.

Крок 4: Довіра - ключ до кар'єри! Постарайтеся встановити хороший і теплий емоційний контакт. Проявіть тепле і доброзичливе ставлення. Зробіть кілька компліментів фірмі, обстановці. Два головних правила: завжди бути самим собою і говорити правду і тільки правду. Сказати правду соромно? Тоді просто промовчіть.

Крок 5: Інтерв'ю як воно є. Розкажіть, чим вас привабила фірма, а також - конкретна вакансія. Дотримуйтесь напрямку бесіди, який задає роботодавець. І уважно слухайте. Ваша мета: продемонструвати свою компетентність. Коротко і чітко викласти інформацію про себе, про свій характер, уміння, позитивний досвід. Перш ніж відповідати на питання, подумайте пару секунд: для чого воно вам задане і як, відповідаючи на нього, показати тільки свої сильні сторони. У відповідях намагайтеся уникати штампів і банальностей, будьте унікальні і цікаві.

Крок 6: Делікатні питання. Складний момент: обговорення окладу. Нерозумно соромитися називати більшу суму. Чим більше тим краще. В крайньому випадку, вкажіть верхню і нижню межі можливої зарплати. Пам'ятайте: чим більше просить працівник, тим, на думку начальника, вище його кваліфікація ... Ще раз підтвердіть свій добробут. Повідомте, що у вас є квартира. Ви цілком в змозі попрацювати понаднормово, поїздити у відрядження. Зрозуміло, можливі накладки. Наприклад, роботодавцю відомо, що у вас маленька дитина. Ну і що? Повідомте, що під час відсутності вас, з ним цілком може посидіти няня. І питання буде вирішене. Взагалі без особливого запрошення не варто обговорювати ваші особисті та фінансові проблеми. Не забувайте попутно задавати свої власні питання. Так, я можу попрацювати понаднормово. А в чому полягає понаднормова робота? Так, я можу поїздити у відрядження. А які конкретно це будуть відрядження? Нехай роботодавець бачить: ви знаєте собі ціну і відповідаєте за свої слова.

Крок 7: Підбиваючи підсумки. Хороший кінець для розмови: зробити акцент на ваших великих ділових зв'язках, підкреслити, що ви працювали в декількох фірмах. Попутно можна відпустити пару тонких професійних компліментів даної компанії. І не соромтеся змінювати напрям спілкування, жартувати. Нехай роботодавець бачить, що перед ним не зануда, а нормальна людина. Не забудьте, закінчивши інтерв'ю, подякувати співрозмовнику за увагу. Домовтеся про те, коли і як ви дізнаєтеся про результати.